نحوه عملکرد سپتیک تانک پلی اتیلن

پکیج تصفیه فاضلاب صنعتی
پکیج تصفیه فاضلاب صنعتی
دسامبر 7, 2021
قیمت سپتیک

سپتیک تانک پلی اتیلن به روش لجن فعال و بی هوازی فعال می شود. پس از ورود فاضلاب به قسمت اول سپتیک تانک پلی اتیلن و تسکین فاضلاب، مواد جامد شامل فضولات انسان، چربی غذا و سایر مواد جامد موجود در فاضلاب در قسمت اولیه سپتیک تانک پلی اتیلن و باکتری ها در کف سپتیک تانک پلی اتیلن شروع به تجزیه می کند و پساب لجن به قسمت دوم سپتیک تانک پلی اتیلن می ریزد.

همچنین در طول فرآیند رشد باکتری ها، به دلیل کمبود فضا و نوع سیستم بیولوژیکی داخل سپتیک تانک پلی اتیلن، باکتری ها با کمبود منابع انرژی مواجه می شوند و برای تامین انرژی خود شروع به خوردن می کنند.

این فرآیند باعث کاهش حجم مایع داخل سپتیک تانک پلی اتیلن می شود. به عبارت دیگر سپتیک تانک پلی اتیلن ریست می شود. خروجی سپتیک تانک پلی اتیلن آبی رقیق (بدون مواد جامد) است اما بوی بد می دهد

اجزای سپتیک تانک پلی اتیلن

سیستم ورودی فاضلاب: شامل لوله و بافل ورودی

مخزن اولیه سپتیک تانک پلی اتیلن: بیشترین حجم را اشغال می کند (کلی حجم کل)

دیواره جداکننده داخل سپتیک تانک پلی اتیلن: از ورود لجن و گریس به مخزن دوم (کلاریفایر) جلوگیری می کند.

مخزن شفاف: این قسمت شامل حجم سپتیک تانک است که فاضلاب عاری از مواد رسوب پذیر وارد آن می شود.

انتشار بیوگاز (تهویه): از طریق این مجرا، گازهای تولید شده توسط فرآیندهای بیولوژیکی در هوازی آزاد می شود.

سیستم خروجی فاضلاب: شامل بافل و لوله خروجی سپتیک تانک پلی اتیلن می باشد

سپتیک تانک فاضلاب یکی از روش های اصلی تصفیه فاضلاب خانگی و انسانی و گاهی اولین مرحله در تصفیه خانه های بزرگ بویژه صنعتی می باشد. یکی از مهم ترین دلایل استفاده از سپتیک تانک در تصفیه خانه های بزرگ ایجاد رکود در فاضلاب است.

قیمت سپتیک تانک
کاربردهای سپتیک تانک پلی اتیلن

خواص سپتیک تانک ها منجر به استفاده گسترده از آنها در بخش های مختلف خانگی، بهداشتی و صنعتی شده است. برخی از کاربردهای اصلی سپتیک تانک عبارتند از:

۱- پیش تصفیه و تصفیه اولیه فاضلاب بهداشتی واحدهای مسکونی، مجتمع های تجاری و اداری، هتل ها و رستوران ها با توجه به قوانین شهرداری و سازمان حفاظت محیط زیست.

۲- حذف ذرات ته نشین شده، چربی ها و روغن ها در فاضلاب رستوران ها و سالن های غذاخوری برای جلوگیری از پر شدن سریع چاه جذبی و گرفتگی لوله ها به دلیل تجمع چربی و ذرات ته نشینی درشت.

قیمت تانک سپتیک

قیمت سپتیک تانک به عوامل مختلفی بستگی دارد و با توجه به ابعاد و مواد به کار رفته در آن تعیین می شود. در زیر مواردی که در تعیین قیمت نهایی سپتیک تانک نقش دارند آورده شده است.

مواد بدنه سپتیک تانک عبارتند از بتن درجا، بتن پیش ساخته، پلی اتیلن دولایه، پلی اتیلن دو جداره، کامپوزیت، فایبرگلاس، پلاستیک، GRP یا FRP.
یک مخزن، دو یا سه تانک سپتیک یا راکتورهای سپتیک بی هوازی.
مقدار خاکی که روی بدنه سپتیک تانک قرار می گیرد. هر چه خاک بیشتری در مخزن ریخته شود، قیمت سپتیک تانک بیشتر می شود.
تعداد منهول ها و ارتفاع منهول های نصب شده روی سیستم. هر چه تعداد و ارتفاع منهول ها بیشتر باشد، قیمت فاضلاب نیز افزایش می یابد.
بهتر است بدانید که قیمت سپتیک تانک عمودی بالاتر از قیمت سپتیک تانک افقی با همان جنس بدنه است. سپتیک تانک های جنازه ارزان تر از سپتیک تانک های غیر تشییع جنازه و قیمت سپتیک تانک های صنعتی بالاتر از قیمت سپتیک تانک های خانگی است.

سپتیک تانک بتنی ۱۰ متر مکعبی دارای قطر ۱٫۶ و ارتفاع ۵ متر است و قیمت آن در این مرحله از ۱۶ میلیون ریال شروع و تا ۱۲۸ میلیون ریال ادامه دارد.
سپتیک تانک فایبر گلاس به طول ۵ متر، عرض ۲ متر و ارتفاع ۱ متر دارای بازه قیمتی ۳۹ میلیون ریال تا ۶۲ میلیون ریال می باشد.
قیمت سپتیک تانک دوجداره پلی اتیلن ۱۰ متر مکعبی با ساختار موجدار معروف به سپتیک تانک ۱۰ متر مکعبی بین ۵۶ میلیون ریال تا ۷۲ میلیون ریال می باشد.

قیمت سپتیک تانک ۲۰ متر مکعبی بر اساس نوع و جنس آن تعیین می شود و بستگی به بتنی، فایبرگلاس یا پلی اتیلن بودن آن دارد. قیمت سپتیک تانک ۲۰ متر مکعبی از ۸۰ میلیون ریال شروع و تا ۲۴۹ میلیون ریال ادامه دارد.

قیمت سپتیک تانک ۳۰ متر مکعبی به عواملی مانند میزان خاک ریخته شده روی آن، میزان تردد و تعداد ورودی و خروجی تله کابین دوجداره بستگی دارد. ، و به طور کلی بین ۱۱۰ میلیون ریال تا ۳۴۹ میلیون ریال در نوسان است. .

قیمت سپتیک تانک ۴۰ متر مکعبی که یکی از بزرگترین و پرکاربردترین مخازن تصفیه فاضلاب می باشد بر اساس نوع و جنس آن تعیین می گردد. قیمت سپتیک تانک پلی اتیلن ۴۰ متر مکعبی از ۱۸ میلیون تومان شروع و تا ۳۹ میلیون تومان ادامه دارد.

قیمت سپتیک تانک ۵۰ متر مکعبی مانند حجم و اندازه سایر سپتیک تانک ها به نوع و جنس آن و همچنین نوع لوله ای که در آن استفاده می شود بستگی دارد. قیمت سپتیک تانک ۵۰ متر مکعبی لوله کورتیب نسبت به لوله اسپیرال و مارپیچ کاروگیت کمتر است زیرا از مواد و مواد اولیه کمتری در آن استفاده شده است.