سپتیک تانک پلی اتیلنی و نحوه اجرای آن چگونه است؟

تصویر نمونه سپتیک تانک پلی اتیلن 38 متر مکعب
سپتیک تانک پلی اتیلن
سپتامبر 19, 2017
کاربرد سپتیک تانک
کاربردهای سپتیک تانک
سپتامبر 7, 2021
طراجی و اجرای سپتیک تانک پلی اتیلنی

سپتیک تانک ها مخازنی در اشکال و اندازه های مختلف هستند که برای تصفیه فاضلاب خانگی و صنعتی برای هر محیطی ساخته شده اند.
مخزن سپتیک پلی اتیلن
سپتیک تانک ها مخازنی در اشکال و اندازه های مختلف هستند که برای تصفیه فاضلاب خانگی و صنعتی برای هر محیطی ساخته شده اند. در سپتیک پلی اتیلن ، پساب ابتدا در داخل این مخازن رسوب می کند و سپس رسوب توسط باکتری های بی هوازی (باکتری هایی که بدون هوا و اکسیژن زندگی می کنند) تجزیه شده و آب تصفیه شده حذف می شود و در کاربردهایی مانند کشاورزی مورد استفاده قرار می گیرد.
سپتیک تانک پلی اتیلن یک مخزن ساده است که توسط یک دیوار پارتیشن به دو قسمت تقسیم می شود. بخش اول ، که معمولاً شامل دو سوم حجم کل سپتیک تانک است ، برای جداسازی جامدات نصب شده است. مواد جامد فاضلاب انسان معمولاً به صورت سرباره است که در تماس با دیوار جداکننده از حرکت به قسمت دوم جلوگیری می شود. در قسمت میانی دیوار جداکننده سپتیک تانک ، سوراخی با قطر ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلی متر نصب شده است. بنابراین ، هم از عبور مواد جامد رسوبی و هم از مواد جامد سرباره به قسمت دوم جلوگیری می شود.

کاربرد مخزن شن پلی اتیلن

موارد استفاده از سپتیک تانک های پلی اتیلن بسیار متنوع بوده و کاربردهای زیادی در صنایع مختلف دارد. از سپتیک تانک ها می توان در بیمارستان ها برای تصفیه فاضلاب بیمارستان استفاده کرد. فاضلاب در بسیاری از کارخانه ها و واحدهای تولیدی تصفیه می شد و از آن برای استفاده مجدد از آب این کارخانه ها استفاده می شد که در این صورت در کاهش هزینه ها بسیار مثر بود.

استفاده از این سیستم در هتل ها نیز بسیار رایج است. مخزن سپتیک پلی اتیلن در بحث های داخلی نیز بسیار مفید است و اساساً یکی از دستورالعمل های قابل اجرا در کشور است که واحدهای مسکونی ترغیب می شوند از انبارهای کثیف در واحدهای مسکونی خود استفاده کنند. ویلاها از دیگر کاربران سپتیک هستند. به همانطور که مشاهده می کنید ، استفاده از سپتیک تانک ها بسیار گسترده است.

سپتیک تانک پلی اتیلن برای ذخیره موقت فاضلاب خانگی و آپارتمانهای متراکم به منظور شفاف سازی و رقیق شدن فاضلاب انسانی (پیش تصفیه فاضلاب) است. عملکرد مخزن سپتیک بی هوازی است (باکتری های بی هوازی و تشکیل لجن فعال شده با جلبک ها). سپتیک تانک دارای ۲ قسمت است که با ۱ یا ۲ دیوار جداکننده به نام سپر تانک بافل از هم جدا شده اند. اندازه لوله های ورودی و خروجی سپتیک تانک (فلنج) اختیاری است.

سپتیک تانک پلی اتیلن برای پیش تصفیه فاضلاب انسانی استفاده می شود. بنابراین ، هدف از نصب سپتیک تانک حذف حدود ۳۰ تا ۵۰ درصد بار آلودگی فاضلاب است. زیرا در سپتیک تانک شرایط بی هوازی ایجاد می شود که منجر به تولید مواد اسیدی و فاضلاب می شود که از فعالیت میکروارگانیسم ها و تجزیه بیشتر فاضلاب جلوگیری می کند. بنابراین ، زمان زیاد اقامت کمک چندانی به کاهش بار آلودگی فاضلاب در سپتیک تانک نخواهد کرد. معمولاً زمان اقامت حدود ۵ ساعت در سپتیک تانک ، فعالیت بیولوژیکی میکروارگانیسم ها را تکمیل می کند. با این حال ، برای استقرار بهتر ، معمولاً برای محاسبه ظرفیت فاضلاب سپتیک تانک ، ۲۴ ساعت انتظار در نظر گرفته می شود.

نصب سپتیک تانک پلی اتیلن

نصب و اتصال سپتیک تانک پلی اتیلن به سیستم فاضلاب خانگی نیاز به متخصصان مجرب و تجهیزات مدرن دارد. بهترین کیفیت سپتیک تانک ، تهویه و آب بندی دقیق و ایجاد بستر مناسب برای قرار دادن مخزن از جمله عملیات است که باید تا حد امکان با دقت انجام شود. پس از بازدید از محل نصب ، برنامه های اجرایی به کارفرمای محترم ارائه می شود.

مشتریان باید طبق برنامه های اجرایی حفاری کرده و سپتیک تانک پلی اتیلن را با هماهنگی نصب کنند.

نصب سپتیک تانک پلی اتیلن
قبل از نصب سپتیک تانک برای دفن ، باید بررسی شود که سپتیک تانک مورد استفاده قادر به تحمل بار خاک اطراف و سربارهای احتمالی است. اگر سپتیک تانک مقاومت کافی نداشته باشد ، به دلیل بارهای وارد شده ، تغییر شکل نامناسب داده و باعث خرابی اتصالات و نشت فاضلاب به خارج از سپتیک تانک می شود. با توجه به این موضوع ، سپتیک تانک های پلی اتیلن لوتوس به گونه ای طراحی و ساخته شده اند که می توانند خاک اطراف و سربارهای احتمالی (غیر از تردد) را تحمل کرده و با اطمینان کامل در زیر زمین دفن شوند. به

مراحل نصب سپتیک تانک های پلی اتیلن:
ابتدا زمین را یک متر بیشتر از سپتیک تانک و نیم متر عرض آن را بیشتر کنید. عمق گودال باید حداقل برابر با ارتفاع سپتیک تانک به علاوه عمق لوله ورودی باشد.

  1. اگر خاک از مقاومت کافی برخوردار است ، یک لایه بتن بجز با عیار حداقل ۱۵۰ کیلوگرم بر متر مکعب در کف گودال بکار ببرید. اطمینان حاصل کنید که بتن به طور یکنواخت اجرا نشده است.
  2. سپتیک تانک را با کمک قلاب های مخصوص با استفاده از جرثقیل در گودال قرار دهید.
  3. لوله های ورودی و خروجی بیوگاز را وصل کنید.
  4. خاک اضافی حفر شده را الک کنید تا خاک عاری از ذرات سنگدانه بزرگتر از ۱ اینچ باشد.
    ۵- خاک را به صورت دستی یا مکانیکی در اطراف سپتیک تانک الک کنید. توجه داشته باشید که خاک نباید مستقیماً بر روی سپتیک تانک ریخته شود بلکه باید در فضای بین سپتیک تانک و دیواره گودال ریخته شود.