سپتیک تانک و قیمت آن

انواع تصفیه فاضلاب
انواع تصفیه فاضلاب
نوامبر 2, 2021
پکیج تصفیه فاضلاب صنعتی
پکیج تصفیه فاضلاب صنعتی
دسامبر 7, 2021
سپتیک تانک و قیمت آن

سپتیک تانک ساده ترین نوع تصفیه خانه تک واحدی است که در آن تصفیه مکانیکی (رسوب گذاری) و تصفیه زیستی به طور همزمان با کمک باکتری های بی هوازی انجام می شود. سپتیک تانک مخزن بتنی یا پلی اتیلنی است که در آن فاضلاب با فرآیندهایی مانند شناورسازی، ته نشینی و فرآیندهای بیولوژیکی تصفیه می شود. سپتیک تانک یک تاسیسات ساده فاضلاب در محل است که می تواند در مناطق شهری و روستایی که به سیستم فاضلاب متصل نیستند استفاده شود.

نحوه کارکرد سپتیک تانک

سپتیک تانک از مخزنی تشکیل شده است که فاضلاب پس از ورود به آن به دلیل کاهش دبی جریان بخشی از مواد معلق خود را به صورت رسوب از دست داده و از سمت دیگر مخزن خارج می شود. رسوبات به صورت لجن در کف سپتیک تانک با کمک باکتری های بی هوازی هضم می شوند. از این فرآیند بی هوازی در تصفیه فاضلاب، بدون استفاده از فناوری پیچیده و گران قیمت، می توان تصفیه فاضلاب را با هزینه بسیار کمتر و به نحو مطلوب انجام داد.

در این روش اگر اکسیژن به فاضلاب نرسد، باکتری های هوازی فعالیت رشد و نمو خود را از دست می دهند و در عوض باکتری های بی هوازی فعالیت خود را آغاز می کنند. کار این باکتری ها بر این اساس است که اکسیژن مورد نیاز خود را از تجزیه مواد آلی و معدنی موجود در فاضلاب به دست می آورند، به عبارت دیگر این باکتری ها بر خلاف باکتری های هوازی، این مواد را بازسازی می کنند.

نتیجه این فعالیت، تجزیه مواد آلی ناپایدار و تبدیل آنها به نمکهای معدنی پایدار و همچنین گازهایی مانند گاز سولفید هیدروژن، گاز متان، گاز دی اکسید کربن و گاز نیتروژن است. به این ترتیب ترکیبات آلی موجود در فاضلاب توسط گروهی از میکروارگانیسم ها به اسید استیک و گازهای دی اکسید کربن و هیدروژن و سپس توسط گروهی دیگر از میکروارگانیسم ها به گاز متان تبدیل می شود که در نتیجه گاز متان باکتری ها را از بین می برد. موجود هستند.

قیمت سپتیک تانکمزایای سپتیک تانک

حمل و نصب سریع و آسان در هر مکانی
به صرفه بودن
بدون نیاز به فضا و فضای بزرگ
بدون نیاز به هزینه های سرویس و نگهداری
بدون نیاز به قطعات مکانیکی و نیروی متخصص
امکان تصفیه فاضلاب در مناطق دور افتاده و بدون امکانات
حداقل طول عمر ۵۰ سال
نیازی به مصرف انرژی نیست
امکان برگشت آب زیرزمینی در صورت اجرا و بهره برداری صحیح
هزینه نگهداری کم
استحکام دیوار بسیار بالا
با توجه به نیاز مشتری در هر عمقی قابل نصب می باشد
در برابر شرایط خورنده خاک و گازهای به دست آمده در طول فرآیند مقاوم است
مناسب برای تصفیه فاضلاب واحدهای کوچک

قیمت سپتیک تانک

شرکت مهندسی فراب صنعت عرضه کننده سپتیک تانک با بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت می باشد. قیمت سپتیک تانک شرکت فراب صنعت به مواردی از قبیل مشخصات فاضلاب ورودی، حجم فاضلاب، متریال پکیج، متریال به کار رفته در ساخت اجزای آن، نوع فرآیند تصفیه، لوازم جانبی بستگی دارد. تجهیزات پکیج و کیفیت فاضلاب خروجی. هر یک از این عوامل تاثیر بسزایی در تعیین قیمت نهایی پکیج تصفیه فاضلاب دارد.